Clubkampioenschap 2019

Oude clubrecords sneuvelden en nieuwe pr’s werden gevestigd tijdens het Clubkampioenschap van AV Archeus op 5 oktober 2019.

Bijzonderheden in de chrono waren de ‘3000 zonder klok’ en de keuze om bij pupillen voor sprint en lange afstand een keer af te wijken van de gebruikelijke Athletics Champs-vorm. De wedstrijd bestond uit een 4-kamp voor de pupillen en een 5-kamp voor de rest.

De pupillen hadden een leuke korte wedstrijd, na de start om 10.00 uur was er rond 13.00 de prijsuitreiking. Met een deelname van bijna 40 jongens en meisjes tussen de 6 en 11 jaar waren de pupillen van Archeus goed vertegenwoordigd. Bij de minipupillen waren twee deelnemers. Op de 40 meter sprint waren ze erg aan elkaar gewaagd en zette zowel Eline Meijer als Ties Damkot een mooie tijd neer van 8 seconden rond.
Bij de C-pupillen werd er door Jurre Meijer bij het hoogspringen als enige een hoogte overwonnen van 1 meter. Liv Kolsté wist als enige dame bij de meisjes B onder de 7 seconden te duiken op de 40 meter sprint. Bij de jongens pupillen B was het de eerste wedstrijd van Marron Wolfs, waarbij hij meteen de hoogste podiumplek heeft bemachtigd in het eindklassement.
Bij onze oudste pupillen wist Michelle Bentsink haar pr op het onderdeel verspringen te verpulveren met maar liefst 35 cm. Na de prijsuitreiking konden alle pupillen nog even nagenieten van een welverdiend ijsje.

Bij de junioren verbeterde Yesin van Walraven niet alleen zijn pr’s op alle 5 de meerkamponderdelen, maar met 1.75 m ook het hoogspringrecord van Jan Jaap Beeks van 1.70 m uit 1993. Maurice Nijrolder verpulverde bij het speerwerpen met 37.41 m de 33.96 m van Bert Bijker uit 1994, bij de masters. Anje Bongers vestigde als nieuwe master bij de dames 35-60 meteen een clubrecord kogelstoten van 7.05 m.

De ‘3000 zonder klok’ was nieuw; zonder zichtbare tijdwaarneming (dus ook geen horloge) moest worden geprobeerd om de vooraf ingeschatte eindtijd zo dicht mogelijk te benaderen. Iedereen kon winnen. De top 3 zat allemaal binnen de 13 seconden verschil, en Gijs Vrieze won deze eerste editie met een minimale afwijking van slechts 8,79 seconden.

Tijdens de prijsuitreiking werd Nancy Hiddink nog even in het zonnetje gezet door voorzitter Mathijs Wiggers, omdat ze na 8 jaar stopt met haar werk voor het wedstrijdsecretariaat.

Bekijk hier alle uitslagen van het Clubkampioenschap 2019

Bekijk hier alle foto’s van het Clubkampioenschap 2019 door Anita Boschman