Archeus bij de Kaak Kanonsloop

Op 6 oktober was een tiental Archeus leden aanwezig bij de jaarlijke Kaak Kanonsloop in Groenlo. Een parcours dat gekenmerkt wordt door de vele bochten en slingerpaadjes. Met bijna 250 deelnemers was het druk onderweg, maar daardoor was er veel publiek aanwezig!

Luke Hiddink, Lars Duistermaat, Anouk Schreurs en Douwe Bentsink

Bij het startvak stonden we als groep mooi bij elkaar in de buurt, waardoor het Archeus-rood duidelijk vertegenwoordigd was.

Op de 5km liep Thomas Konings in 17:14min naar een mooie 3e plek! Douwe Bentsink eindigde als 6e in 19:15min en Luke Hiddink als 7e in 19:30min. Ewout ten Pas liep naar een nette 12e plaats in 20:42min. Anouk Schreurs kwam als 7e dame over de finish met een tijd van 22:45min. Vlak daarachter kwam Berto ten Brinke in 23:15min over de Finish. Een keurige 40e tijd in een deelnemersveld van 132 deelnemers.

Op de 10km ging Lars Duistermaat er met de overwinning vandoor in 34:32min. Ferdi Ubbing won zijn eindsprint en eindigde daardoor als 4e in 37:28min. Henk Lammers eindigde met een nette tijd van 47:10min als 45e.

Binnenkort starten de verschillende crosslopen weer! Wat zou het mooi zijn als we met een stevige groep bij deze regionale wedstrijden aanwezig kunnen zijn! Deze evenementen zijn ook erg leuk voor de recreatieve loper! Met uiteraard op 12 januari onze eigen KroeseWevers Cross!