AV-Archeus gaat samen met Team:Fit voor brons.

De sportkantine, een plek waar jongeren en volwassenen tijd doorbrengen.

Om voorafgaand aan een spannende wedstrijd bij elkaar te komen, om na afloop de mooie prestatie samen te vieren of misschien juist een teleurstelling te verwerken. En natuurlijk rondom alle trainingen die daaraan vooraf zijn gegaan. Logisch dus dat wij in de sportkantine ook tijd besteden aan eten en drinken. Dat is heel gezellig en kan ook hand in hand gaan met gezond.

AV-Archeus stimuleert samen met Team:Fit een bewustere keus in de sportkantine en heeft dit in haar beleid opgenomen.
We gaan aan de slag, om leden en bezoekers een gezondere hap aan te bieden. Niet door een snack te verbieden, maar om naast het gebruikelijke aanbod iets gezonders aan te bieden en dat zichtbaar te maken door middel van een groen vinkje.

Onze kantine voldoet hiermee aan de richtlijnen van het voedingscentrum: de richtlijnen Gezondere Kantines. Ieder jaar brengen wij het aanbod in de kantine in kaart met de kantinescan en rapporteren we de uitkomst aan het bestuur. Hiervoor is de kantinecoördinator verantwoordelijk.

Zo wordt de bewuste keuze een makkelijke keuze.

Het streven naar een gezondere kantine is vastgelegd in Het Stichting Hunenbulten Sport gezondere kantinebeleid