Clubrecord Vincent te Brake op 10 km

Vincent te Brake heeft zondag 11 februari in Schoorl het twaalf jaar oude clubrecord op de 10 kilometer verbroken. Vincent dook met zijn 32.47 dik onder de tijd van 33.18 die Lars Duistermaat in 2012 in de Noordhollandse duinen neerzette. Hij haalde daarmee een gemiddelde snelheid van 18,3 km per uur. “Het kon nog harder”, aldus Te Brake na afloop, “want ik liep allesbehalve soepel.” Over drie weken doet hij opnieuw een gooi naar een nieuw clubrecord, ditmaal op de 20 km, die hij in Alphen samen met Lars gaat lopen.

Lars Duistermaat behield gisteren wel hetzelfde aantal clubrecords dat op zijn naam staat, want eveneens in Schoorl liep hij met zijn 34.06 op ‘de tien’ het vorige masters35-record van Ronald de Rooy uit de boeken. Hiermee werd Lars 26e in zijn categorie op het NK.