Atletiek groepsindeling

Bij de atletiek wordt een leeftijdindeling gehanteerd voor de wedstrijden.

Voor de trainingen gebruiken wij onze eigen indeling :

• Op de basisschool : trainen maandag en donderdag van 18.00-19.00 uur
  • Op de middelbare school :  trainen maandag en donderdag van 19.00-20.00 uur en woensdag van 18.30-19.30 uur.
  • Volwassenen : trainen op maandag van 20.00 - 21.00 en woensdag van 19.30 - 20.30 uur

Basisschool groep 3 en 4, groep 5 en 6 en groep 7 en 8 delen we bij elkaar in. Let op, als je in groep 8 zit ben je meestal al junior. (hier vind je de leeftijdindeling Atletiekunie)

Voor info over de indeling bij de jeugd : Christel Bollen: c.bollen@av-archeus.nl

Pupillen

Leeftijd tot 11 jaar

In deze groep wordt de basis voor een sportcarrière gelegd.

Door een enthousiaste groep trainers worden de grondbeginselen van de atletiek, vaak in spelvorm, aangeboden. Zo worden de bewegingen die later nodig zijn voor bijvoorbeeld speerwerpen hier al aangeleerd door het gooien met ballen. Op deze manier worden kinderen van jongs af aan geprikkeld om veel verschillende bewegingen te maken. Ook voor de jongsten worden wedstrijden georganiseerd waarbij ze zich kunnen meten met leeftijdsgenootjes.

Kortom: Jong geleerd is oud gedaan.

Coördinatie Pupillen : Wendy Meuwszenpupillen@av-archeus.nl

leeftijd 12 t/m 19 jaar

De nadruk in deze groep ligt op sporten met plezier. Er wordt samen gesport en de technieken die essentieel zijn voor goede prestaties worden hier aangeleerd en verfijnd. De trainers streven ernaar zoveel mogelijk onderdelen van atletiek aan te bieden en een zo gevarieerd mogelijk trainingspakket te geven.

Samen nemen we deel aan de vier stedenwedstrijden, onze eigen clubkampioenschappen, de eigen loopwedstrijdjes en die in de buurt. Verder zijn er meer wedstrijdmogelijkheden.

Coördinatie Junioren AB : Maurice Nijrolder, abjunioren@av-archeus.nl

Coördinatie Junioren CD : Wendy Meuwszen cdjunioren@av-archeus.nl

vanaf 19 jaar

Een kleine enthousiaste groep leden traint twee keer per week alle onderdelen van de atletiek onder deskundige leiding. Als lid van AV Archeus kan je hier aan deelnemen en eveneens deelnemen aan de looptrainingen. Samen wordt deelgenomen aan de clubkampioenschappen en aan avondwedstrijden in de regio.

Atletiektrainer senioren : Jan Jaap Beeks, janjaap@tarental.nl, 06-27324404