Start to Run

Vanaf 4 april 2022 organiseert atletiekvereniging Archeus weer een beginnerscursus hardlopen. Ook dit keer bieden we in samenwerking met de Atletiekunie de Start to Run cursus aan.

Enkele jaren werd de succesvolle cursus voor beginnende hardlopers onder de noemer ABC Hardlopen georganiseerd en heeft in het verleden al veel mensen aangezet om te beginnen met hardlopen.

De Start to Run is speciaal voor de hardloper in spé; dus mensen zonder loopervaring maar wel met de intentie er serieus mee te willen beginnen. Iedereen heeft zo zijn eigen reden om er mee aan de slag te gaan; een betere conditie door meer te bewegen, om enkele pondjes kwijt te raken, of lekker gezond bezig zijn.

Het trainingsschema van Start to Run richt zich in het begin op korte intervallen voor een geleidelijke opbouw van de conditie. De intervaltraining is een combinatie van enkele minuten dribbelen afgewisseld met actief wandelen. In de daaropvolgende trainingen bouwen we dit uit. We besteden ook voldoende aandacht aan herstel tijdens de training, aan looptechnieken en is er ruim aandacht voor warming up en rek- en strekoefeningen.

De trainingen van Start to Run bij Archeus vinden elke maandag en woensdag plaats op de atletiekbaan aan de Vredenseweg 136. De training begint om 19:30 en duurt tot ca 20:30 uur.

Om jou extra te motiveren om met ons mee te doen hebben we een doelstelling voor het einde van de cursus: dit jaar is dat 5 kilometer bij de Obbink Run in Winterswijk. Het is natuurlijk niet verplicht, maar wel een érg leuke manier om de cursus af te sluiten en kennis te maken met onze hardlopers!

Meer informatie en wat bij de cursus is inbegrepen vindt je op: Start to Run

Inschrijven kan op: Inschrijven Start to Run

Al ervaring met hardlopen?

Heb je al enige ervaring met hardlopen dan is het wellicht een idee om eens mee te trainen met lopers op niveau 1. Deze groep lopers zijn vaak nog maar kort begonnen en krijgen extra begeleiding van de trainers. Je kunt 3 proeftrainingen gratis meedoen. Is dit wat voor jou, meldt je dan op een van de trainingen bij de dienstdoende trainer.