Archeus Footprint

Van een Footprint naar voetsporen

De afgelopen jaren lieten we met onze glossy Footprint een mooie diepe indruk achter. Handige informatie, boeiende artikelen, mooie foto’s en een professionele uitstraling.  Veel atletiekverenigingen hebben er al inspiratie uitgehaald voor een eigen blad en de leden hebben met veel plezier de artikelen gelezen.

Maar in tijden waarin alles op z’n kop lijkt te staan, is ook Footprint op zoek naar een nieuw normaal. Want een blad, dat niemand kan lezen laat geen indruk (of afdruk?) achter en toch willen we veel met jullie delen. Met onze leden, met onze sponsoren en met iedereen, die geïnteresseerd is in hardlopen of atletiek. Of allebei.

Nou staat een voetafdruk, een footprint, nooit alleen. Hij is onderdeel van een reeks van afdrukken, ontstaan door onze loopbeweging op een zachte ondergrond. Stap voor stap tekent een spoor zich af. En zo zal het ook worden met Footprint: stap voor stap wekelijks een mooi artikel op de website. Over looptechniek, over voeding, over sporten in extreem weer, atletiekverhalen, loopervaringen, over krachttraining. Zodat er een spoor van verhalen en leuke stukjes ontstaat.

Stap voor stap keert ook bij Archeus de normale gang van zaken weer terug. Met ingang van deze week worden de normale trainingstijden weer hervat. Tijdens de trainingen kunnen we de 1,5 m weer even vergeten. Behalve bij het hoogspringen, maar dan niet de lat eraf gooien! Omkleden en douchen moet nog wel even thuis. Deze stap zetten we na de zomer.

Stap voor stap willen we ook mensen uitnodigen tot lopen. De afgelopen maanden hebben veel mensen het lopen ontdekt. Omdat andere sporten niet of nauwelijks mochten, zochten velen hun heil in het lopen. Hardloopschoenen zijn niet aan te slepen. Maar lopen wordt pas echt leuk als je het goed doet, vorderingen maakt en geen blessures oploopt. Dus helpt Archeus lopers. Met de komende 3 weken speciale loopclinics op de baan voor min of meer ervaren lopers. Om te werken aan techniek, loophouding en trainingsvormen. En in het najaar weer een Start-to-Run voor beginnende lopers.

Stap voor stap gaan we ook weer de strijd met elkaar en met onszelf aan. Via mooie kleine en wat grotere evenementen. Dinsdag 14 juli kunnen alle geïnteresseerden meedoen aan een gezellige trackmeeting. Bedoeld om op verschillende afstanden te kijken hoe je ervoor staat of een persoonlijk record neer te zetten. En dan volgen na de zomer nog de clubkampioenschappen, nog een trackmeeting en natuurlijk op 2,3 en 4 oktober het (wandel) weekend van landschapsmarathon.

Kortom, Archeus laat van zich horen. In daad en woord. Hou iedere week de social media en onze site in de gaten en lees en leer van onze artikelen. Want zoals je een mooi voetspoor achterlaat als je loopt (tenzij je op handen loopt natuurlijk), zo zal Footprint een spoor van artikelen op de site achterlaten. Een nieuwe stijl, stap voor stap indrukken achterlatend.