Tussenstand Quarantaine actie Winterswijk

Winterswijkse sporters zijn ‘quarantainekilometers’ aan het rennen en fietsen om geld in te zamelen voor organisaties of mensen die hinder ondervinden van de coronacrisis. Voor elke gelopen of gefietste kilometer doneren leden van atletiekvereniging Archeus, fietstoerclub FTC Wenters, fietstoerclub Kotten en anderen een bedrag voor een actie om het leed van de coronacrisis te verzachten.

“Hardlopen en fietsen behoren tot de weinige sporten die deze tijd nog beoefend kunnen worden, in je eentje of, met inachtneming van de afstandsregels, met zijn tweeën. Als wij onze hobby kunnen blijven uitoefenen, zouden we dan niet een beetje kunnen doen om het leed van anderen te verzachten?”, aldus initiatiefnemer Bosch.

Zie andere berichten over deze actie:

Archeus en FTC Wenters maken ‘quarantainekilometers’ voor goede doel
Eerste quarantaine-kilometers goed voor 95 pakketten voedselbank