Superprestaties in Enschede maar toch niet iedereen tevreden: “zwaar”

ENSCHEDE – Tijdens de winter en het begin van de lente werken veel hardlopers uit de Achterhoek en Twente toe naar ‘Enschede’. Ook dit jaar stonden er weer een aantal leden van Archeus aan de start. Laurens van Druten liep het verst: hij voltooide de marathon in 3u57m49s!

Laurens is, en mag dat ook zeker zijn, blij met zijn tijd. ‘Mijn eerste marathon! Het was de laatste 5 kilometer afzien maar ik heb het gehaald.” Andere Archeus-leden liepen vooral de halve marathon. Na prominent in beeld te zijn geweest bij TV Oost liepen Lianne Bosch en Gerard Wieringa samen naar een tijd van 1u47m41s.

De twee snelsten van Archeus die de 21,1 km voltooiden waren Ferdi Ubbing en Wilco Dunnewold. Ferdi liep een PR van 1u26m24s. “ik wilde liever nog iets sneller. Het ging ook goed tot 15 km. Daarna moest ik te veel inleveren, maar uiteindelijk heerlijk gelopen.” Wilco had het naar eigen zeggen zwaar. “De 1u27m26s was helaas niet waar ik op gehoopt had.” Marcel Bos liep hier iets achter, 1u31m32s.

Sandra Wassink was “héééél blij”, met haar 1u33m20s. Daarmee eindigde ze zelfs op de eerste plaats in haar leeftijdscategorie! Proficiat!

Jelle Bosch, en Patrick Dielen liepen alle twee een persoonlijk record. Jelle was terug na 1u39m45s: “De trainingen werpen zijn vruchten af!” Patrick, “ruim verbeterd, maar toch wel zwaar na het keerpunt in Glanerbrug”: 1u46m22s.

Meer foto’s van afgelopen zondag zijn hier te vinden.

Aanstaande woensdag gaan een flink aantal lopers van de wedstrijdgroep naar het FBK-stadion in Hengelo, Overijssel. Er zal voornamelijk gelopen worden op de 5000 meter. Al is er een enkeling die stoute plannen heeft op de 800 meter. Meer informatie over deze leuke avondwedstrijd de Johan Knaap Games, is te vinden op jkg.kronos.nl