Archeus bij aftrap nationale sportweek

fakkelloop1Zaterdag 18 april vond de aftrap van de Nationale Sportweek plaats in Doetinchem, waar Winterswijk werd vertegenwoordigd door atletiekvereniging Archeus. Na een loopje vanaf de atletiekbaan van Argo eindigden de lopers van diverse gemeenten in het centrum op een groot podium, samen met Adam, de mascotte van het EK Atletiek 2016 in Amsterdam.

fakkelloop2

Met mascotte Adam op de foto.

Als vervolg opent Archeus komende week in het kader van de nationale sportweek haar deuren; leden nemen hardlopende kennissen eens een keer mee naar een heuse atletiektraining op de baan, gezellig en echt iets anders dan je standaard eigen trainingsloop. De sportweek sluit heel toepasselijk af met jeugd op de atletiekbaan; tijdens de Koningsspelen op 24 april met leerlingen van zowel de St. Jozefschool als OBS ’t Waliën. Deze sportdag is inmiddels een traditie, waarbij de schooljeugd in een speelse atletiekwedstrijd kennis maakt met alle mooie aspecten van de moeder aller sporten.

We hebben een mooie week voor de boeg!