Raad akkoord met lening voor nieuwbouw

De laatste grote horde voor de nieuwbouw is genomen. De gemeenteraad is gisteravond (donderdag 26 maart) akkoord gegaan met de garantstelling door de gemeente Winterswijk van een lening voor de nieuwbouw van het Archeus-clubhuis. De lening van 320.000 euro wordt aangegaan door de verhuurder van het complex, de Stichting Hunenbulten Sport en afgesloten bij de Bank Nederlandse Gemeenten. Het betreft een 30-jarige lening, waarbij de gemeente garant staat voor de rente en aflossing. In ruil daarvoor verkrijgt de gemeente het eigendomsrecht over het onroerend goed, mocht de stichting onverhoopt failliet gaan. Over de goedkeuring voor de garantstelling werd gisteravond geen discussie meer gevoerd, het was alleen nog een hamerstuk.