Passage KroeseWevers cross vernoemd naar overleden parcoursbouwer

De negende KroeseWevers cross van AV Archeus in Winterswijk kent morgen (zondag 12 januari) een nieuw en bijzonder onderdeel. Midden in het parcours ligt een glooiend weiland dat voortaan de Wim Helmink Passage gaat heten. De vorig jaar overleden Archeus-atleet Helmink was een van de drijvende krachten achter de cross.
Wim was parcoursbouwer pur sang en zeker het glooiende weiland was zijn ‘ding’ waar hij een prachtige draai op creëerde. Wim was een zeer gedreven hardloper en daarom kunnen lopers hun tijd op de 540 meter lange passage ook middels Strava vastleggen.

Voor de cross van zondag heeft zich inmiddels een recordaantal van 230 lopers ingeschreven. Na-inschrijving kan morgen tot een half uur voor de start van de betreffende afstand. Alle wedstrijdinfo staat op de evenementpagina

Op de foto: Wims zoon Marc Helmink bij de opbouw van de passage.