De Achterhoekse CrossCompetitie is gestart !

Vanochtend werd onder prima weersomstandigheden het eerste startsein gegeven van de ACC (Achterhoekse CrossCompetitie). Een deelnemersveld van naar schatting 40 lopers vertrok in Doetinchem om 9:00 uur als extra categorie voorafgaand aan de recreatieve Gerard Scheperscross.

Een vooraanstaand (zittend) bestuurslid van Archeus kwam in vol ornaat 10 minuten voor de start uit zijn auto gesprongen om na een korte warming-up aan de meet te verschijnen. Samen met 3 andere lopers werd het Archeus rood verdedigd. Al hoewel, niet de hele equipe droeg rood. Een enkele Archeus loper had voor een opvallend fluoriserende outfit gekozen.

De lopers startten direct naast de baan om na 250 meter rechtsomkeert (was eigenlijk linksom) te moeten maken. Kort voor en direct na deze draai werden de lopers nog extra in hun snelheid afgeremd door een aantal rijen strobalen. Hierna vervolgde de route op een schuin hellend vlak en door een poortje werd het open terrein verruild voor het bos direct naast de atletiekbaan. In dit bospad zaten een aantal serieuze klimmetjes, korte draaien en een verraderlijk trapje.

Met dit bosje heeft Argo een mooi trainingsgebied direct naast de baan. Eén van de Archeiden zag de aanleg van een dergelijk heuvellandschap naast de baan bij Archeus wel zitten en zal dit bij een eerst volgende ledenvergadering als agendapunt gaan voorstellen.

Voor iedereen die deze mooie cross heeft moeten missen. Er zijn nog 3 wedstrijden die meetellen voor de ACC. De eerstvolgende op en rond ons eigen Archeus complex.
Schrijf je dus nu in voor de KW cross. Meer informatie vindt je op de evenementpagina

Met dank aan René Laar voor de foto’s.
Alle foto’s vind je in het fotoalbum: https://photos.app.goo.gl/B8YMZL6nQR1MVnAGA