Parachutespel Atletiek4you van Kanjers voor Kanjers

Danielle Stokkers en Jacky Koppelman reikten het parachutespel uit aan het Archeus-secretariaat. Foto Jan Ruesink

De jeugd van Atletiek4you heeft er weer een prachtig spel bij voor de trainingen. De stichting Kanjers voor Kanjers reikte Archeus maandag een van de honderd parachutespellen uit, die de stichting ter gelegenheid van haar vijfjarig jubileum ter beschikking had gesteld. Het parachutespel stimuleert samenspel, interactie, motoriek en zelfvertrouwen. Daarnaast is het gewoon een heel leuk spel om mee te spelen.
Vorig jaar kreeg Atletiek4You ook al een schat aan spelmaterialen van de Achterhoekse stichting, die sport- en spelmiddelen ter beschikking stelt aan jongeren die moeite hebben met sporten, met name jongeren met een beperking of bijzonder gedragskenmerk. De stichting verkrijgt haar fondsen uit fietstochten en bijdragen van onder andere bedrijven. In juni doet Kanjers voor Kanjers mee aan de Tristan Hoffman Challenge, waarbij deelnemers fietsend, wandelend of hardlopend de Mont Ventoux beklimmen.