Paasloop Lichtenvoorde

Op 1ste Paasdag staat altijd de loop in Lichtenvoorde op de kalender. In het verleden en ook vorig jaar nog veel bezocht door Archeus atleten.

Dit jaar was de spoeling dun van Archeus atleten maar ook algeheel viel de deelname tegen. Oorzaak zal waarschijnlijk het supermooie weer zijn. Met name voor de 5-10km lopers was de zon een spelbreker in de jacht op goede tijden. Ook het parcours leende zich er niet voor, stukken met mul zand/grindpad door het droge weer, hobbelig stuk gras etc. Allemaal oorzaken die zorgden dat de tijden niet snel waren.

Bij de 2,5km was er wel weer succes voor de tweeling Nadia en Saskia de Jong.
Verleden jaar behaalden ze hier hun eerste podium plaatsen. Dit jaar deden ze het weer, Nadia werd 2de, Saskia 3de. Maar de tijden waren wel meer dan 1 minuut sneller dan in 2018. Dus prima gedaan. Nadia liep 11.54 en Saskia 11.59 op de 2,5km. Anne Hovinga werd 4de in 12.59 en Bertine Schutten 7de in 16.51.

Bij de 5km waren er 3 deelnemers. Douwe Bentsink liep als C-junior in een veld met louter senioren naar een mooie 13de plaats in 21.02, Erwin Hekman zat er vlak achter in 21.31 (17de) en Anouk liep bij de dames naar een 5de plek in 25.05.
Diane Dunnewold liep haar 1ste 10 km, dat deed ze niet onverdienstelijk gezien de bovengenoemde (nadelige) omstandigheden en liep naar een 51.21 (9de). Geert Onstenk tenslotte liep een degelijke 44.58.