Eerste Stedenwedstrijd C/D-junioren

De eerste C/D-junioren Stedenwedstrijd is achter de rug. 13 junioren C en D, waaronder een aantal nieuwe eerstejaars D-junioren, waren zaterdag 13 april bij atletiekvereniging De Liemers in Zevenaar om met junioren van zeven andere verenigingen uit onder meer Nijmegen en Wageningen te strijden op verschillende onderdelen.

Zaterdag waren dat verspringen, kogelstoten, hoogspringen, speerwerpen, discus en sprint op 60, 80, 600 en 800 meter. Hieronder zie je een paar foto’s.

Stedenwedstrijden maken deel uit van een competitie voor de jeugd. Het is een serie van vier wedstrijden met een vastgesteld aantal onderdelen per wedstrijddag. Aan de Stedenwedstrijd neem je individueel deel en er wordt na afloop een meerkampklassement opgemaakt en een verenigingsklassement.

Op basis van persoonlijke limieten kun je per seizoen een medaille winnen. Atletiekverenigingen uit Gelderland, Utrecht en Overijssel nemen deel aan deze competitie. Op 18 mei is de tweede Stedenwedstrijd voor de C/D bij Archeus.

Finale

In september is de finale van de Stedenwedstrijden. Hierin worden de beste individuele prestaties per vereniging per leeftijdscategorie bij elkaar geteld om een klassement op te maken. Tenslotte wordt er ook een verenigingsklassement opgemaakt voor de best scorende atletiekvereniging.