Openingswedstrijd

Afgelopen zondag was de eerste baanwedstrijd van 2022: de openingswedstrijden.

Ondanks het koude begin van de ochtend was er een goede opkomst.
De organisatie werd nogwel verrast door lichte sneeuwval. Om de veiligheid te garanderen werden de framerunners voorzien van sneeuwkettingen. Achteraf was dat gelukkig niet nodig, de baan was op tijd weer sneeuwvrij en de wedstrijden konden zoals gepland plaatsvinden. De framerunners konden deelnemen aan de 400 meter.

De wedstrijden voor de pupillen waren in de stijl van de Athletic champs. Dat betekent dat zij begonnen met een teamestafette. Daarna stond sprint, vortex werpen, verspringen, slingeren en meters maken op het programma.

De junioren, senioren en masters werkten een kleine meerkamp af. Begonnen werd met de 150 m voor de C/D junioren en de 200 m voor de overige atleten. Daarnaast werden verspringen, discus werpen, speerwerpen en de 1000 m afgewikkeld.

Aan het einde van de dag werd afgesloten met de cross-estafette. Rondom de baan was door Joop Schreurs een crossparcours van één kilometer uitgezet. En in het parcours was een waar carrousel opgenomen. Ook waren er boomstammen en tractorbanden op het parcours gelegd en werd er gebruik gemaakt van de wal achter de reclameborden. Al met al een uitdagend parcours.
Ieder team bestaande uit maximaal 4 atleten moest het parcours 4x afleggen. Uiteindelijk deden er 6 teams mee en het werd een echte wedstrijd. Alle teams werden enthousiast aangemoedigd. De eindstrijd werd bijzonder spannend waarbij twee teams vochten voor de overwinning. Tot de laatste lopers was het spannend wie er zou winnen. Na een hevige strijd met Anouk Schreurs wist uiteindelijk Twan Roerdink de overwinning samen met zijn teamgenoten Vincent te Brake, Dominique Schreurs en Zoë Meinen binnen te slepen.
Een bijzonder geslaagd onderdeel dat vast nog een keer op de agenda komt te staan.

Foto’s zijn te vinden op de fotopagina.