Nieuwe voorzitter en bestuurders Archeus

Atletiekvereniging Archeus heeft een nieuwe voorzitter en vier nieuwe algemene bestuursleden. Daardoor is het bestuur ondanks het reguliere aftreden van drie zittende bestuurders, versterkt van vijf naar zeven leden.

Op de algemene ledenvergadering van woensdagavond trad voorzitter Mathijs Wiggers na drie jaar af. “Archeus is een prachtige vereniging, maar door de steeds wisselende coronamaatregelen en het overleggen en vergaderen op afstand hebben de afgelopen jaren een zware wissel op mij en het hele bestuur getrokken. Ik hoop nu meer tijd voor mij privéleven vrij te maken. Hopelijk komen de omstandigheden voor het nieuwe bestuur in een rustiger vaarwater en kunnen zij weer met enthousiasme initiatieven oppakken.”

Tot op de avond van de ledenvergadering was er nog geen opvolger voor Mathijs gevonden, maar de nieuwe bestuurskandidaat Erwin Hekman toonde zich bereid het voorzitterschap de komende drie jaar op zich te nemen. Van de zittende bestuursleden traden ook Sjoerd van Leeuwen en Daniël Klein Nibbelink af. Tot nieuwe bestuursleden werden behalve Erwin Hekman ook verkozen Edwin Bollen, Remy Pattiruhu, Margot Putto en Henriette Ruessink. Samen met de aangebleven bestuurders Jos Pierik en Ilona Westerhof-Lievestro vormen zij nu het zevenkoppige nieuwe bestuur.

Hoofdfoto: Mathijs Wiggers (links) draagt de voorzittershamer over aan Erwin Hekman

Het nieuwe Archeus-bestuur, v.l.n.r. Jos Pierik, Margot Putto, Remy Pattiruhu, Erwin Hekman, Ilona Westerhof-Lievestro, Henriette Ruessink en Edwin Bollen.

Bloemen voor de scheidende bestuursleden Mathijs Wiggers, Daniël Klein Nibbelink en Sjoerd van Leeuwen.