Archeus krijgt cheque 750 euro van Landschapsloop

Atletiekvereniging Archeus heeft een bijdrage van 750 euro gekregen van de Stichting Landschapsloop Winterswijk. Voorzitter Wout van den Berg en penningmeester Edwin te Winkel overhandigden de cheque woensdagavond tijdens de algemene ledenvergadering van Archeus aan voorzitter Mathijs Wiggers van de atletiekclub.

De donatie is een waardering voor de inzet die Archeus heeft geleverd in de voorbereiding en de uitvoering van de Landschapsmarathon van afgelopen oktober. Van den Berg prees de effectieve en deskundige hulp van de Archeus-vrijwilligers. Zij zorgden met name voor het uitzetten van een afwisselende route door het buitengebied van Winterswijk en voor de opbouw van start- en finishlocatie, de verzorgingsposten en de verkeersbegeleiding op de dag van de loop. “Door alle onzekerheden rond corona konden we pas drie weken voor het evenement definitief beslissen over de doorgang”, aldus Van den Berg, “waardoor er in korte tijd heel veel werk met een beperkt budget moest worden verzet. Zonder de inbreng van Archeus was dit nooit gelukt.” De voorzitter wees daarbij op het feit dat de organisatie van het wandel- en hardloopevenement pas enkele jaren geleden nieuw leven in was geblazen en dat het bestuur door het tweemaal schrappen van de loop door corona nog weinig ervaring had kunnen opdoen.

Dit jaar wordt de achtste editie van de recreatieve Landschapsmarathon op zondag 2 oktober gehouden. Archeus-voorzitter Wiggers beloofde dat de atletiekvereniging dan opnieuw graag zal bijdragen aan de organisatie en uitvoering van de loop. “De marathon is een prachtig evenement dat niet alleen onze hardloopvereniging, maar ook de aantrekkelijkheid van Winterswijk op de kaart zet.”

Foto: Wout van den Berg (links) en Edwin te Winkel (midden) reiken de cheque uit aan Archeus-voorzitter Mathijs Wiggers (rechts).