Maren wint Twentse cross competitie

Op oudejaarsdag was de 4de wedstrijd (van de 6) in de Twentse cross competitie. De race was nu in Almelo. Op een zwaar parcours met hoogteverschillen hield de Archeus (MILA) jeugd goed stand.

Maren de Koning liet gelijk zien dat ze van plan was om de competitie te beslissen in Almelo. Ze deed dat met verve en ging onbedreigd weer als 1ste over de finish. Met een score van 4 overwinningen (uit 4 races) kan ze niet meer ingehaald worden en is de eindoverwinning al in de pocket bij de meisjes B.

Ook Douwe Bentsink  (jun C) liep een sterke race. Hij was getriggerd, want 14 dagen geleden in Eibergen liet hij zich nog aftroeven door zijn concurrent van Tion Enschede. Nu won hij van kop af aan en prolongeerde zo zijn overwinning van verleden jaar. Hij staat aan kop in de competitie (met 3x winst), maar moet er in de laatste 2 wedstrijden  nog wel voor gaan. Bij gelijk eindigen is de laatste race beslissend, en die mogelijkheid bestaat nog.

Luke Hiddink werd in dezelfde race 2de en behield zo zijn kansen op het eindpodium in de competitie.

De derde overwinning voor Archeus kwam van onze jongste deelneemster Zoë Meinen. Bij de pupillen B won ze ruim en behaalde haar 1ste overwinning als atlete.
Tenslotte was er nog Jesse Nijmeijer, die in zijn laatste race als Archeus lid, de titel ophaalde bij de jongens A. Daphne de Koning werd 3de bij de meisjes A.

Bij de meisjes D waren er ditmaal geen podiumplekken, maar wel liepen ze een sterke race op het zware parcours. Nadia de Jong werd 7, Emma de Koning 9, Saskia de Jong 10 en Dani Hiddink 14.

Zondag 6 januari is de 5de  van de serie in Enschede, Rutbeek. Ook daar wacht de atleten een zwaar parcours met de klim van de skiheuvel erin. Maar dat is ook het mooie van crossen en super voor het ontwikkelen van kracht en uithoudingsvermogen.