Daphne de Koning en Nadia de Jong van Archeus winnen Rutbeek cross

Daphne de Koning en Nadia de Jong hebben zondag 6 januari de Rutbeek cross gewonnen. Deze cross, meetellend voor de Twentse crosscompetitie, werd gehouden in Enschede nabij en rondom recreatieplas het Rutbeek. Voor Daphne zat er ook nog de klim naar de top van de skiheuvel in.

Daphne de Koning op het erepodium.

Daphne won de race bij de meisjes A. De 2,5 km liep ze in 11.54. Het was sowieso al een mooi begin van 2019 voor de hardlopende zusjes De Koning. Maren won in de ochtend afgetekend de Trias loop in Winterswijk in haar klasse en datzelfde deed de jongste telg Emma ook in haar leeftijdscategorie.

Nadia de Jong op de 1e plek en zus Saskia op de 3e.

Nadia de Jong won haar 1e wedstrijd in haar nog korte loopcarrière. Ze zegevierde bij de meisjes D voor het eerst en liep de 2,2 km in 11.43. In dezelfde race werd zus Saskia 3e in 12.22.

Andere ereplaatsen waren er voor Luke Hiddink, die na een sterke race 2e werd bij de jongens C. De 2,5 km met klim naar de top van de skiheuvel voltooide hij in 10.16.

Zoë Meinen werd 3e bij de meisjes pupillen B, terwijl moeder Petra na een zeer goede 10 km (met 4x de skiheuvelklim) een 3e plaats behaalde bij de masters vrouwen 35+.

Luke Hiddink werd 2e bij de jongens C.

Bart Jan Pietersen won dit keer niet; na 3x een overwinning bij de jongens pupillen C werd hij nu 3e. Maar door dit resultaat is al wel de eindoverwinning in de crosscompetitie een feit met nog 1 wedstrijd te gaan.

Anne Hovinga viel bij de meisjes C net buiten het podium (4de) en Anouk Schreurs werd in een groot veld van deelneemsters prima 10e. Ze liep de 5 km (met 2x de klim) in 26.22.

Delany Reurink werd 6e bij de pupillen jongens A, 1,1 km in 5.30.

20 februari is de laatste wedstrijd van de competitie bij het Hulsbeek in Oldenzaal. Dan worden ook de eindstanden bekend in de diverse klassen. Maar een aantal Archeus atleten is al verzekerd van het podium in hun leeftijdscategorie.