Leuke cross: Boekeldercross Aalten

Gepubliceerd: 27 oktober 2017.

Hallo (jeugd) atleten,
Wie doet er mee? Laten we met zoveel mogelijk Archeusatleten aan de start verschijnen van de Boekeldercross. Op zaterdag 4, 11, 18 en 25 november a.s. organiseert AVA`70 wederom deze jaarlijkse crosscompetitie. Gedurende 4 zaterdagen zullen honderden atleten en atletes uit Aalten en verre omgeving in actie komen tijdens deze traditionele reeks hardloopwedstrijden in het Aaltense buitengebied.
Je kunt meedoen voor het klassement als je 3 van de 4 wedstrijden deelneemt. 1 wedstrijd deelnemen is ook mogelijk.

Om 13.00 uur gaan de jongste talenten tot en met 9 jaar van start voor hun wedstrijd over 1 kilometer. Het is een afwisselend parcours in de achtertuin van het Romienendal. Na een vlak begin, volgt er een zandpad, daarna een strook langs de sloot, terwijl er voor de finish nog wat kleine hindernissen zullen moeten worden genomen. Het talrijke publiek kan de lopers en loopsters goed volgen en zullen de dappere strijders ongetwijfeld met applaus begroeten. Hierna is het de beurt voor de kids tot en met 15 jaar, die dezelfde ronde afleggen, maar dan 2 maal en dit is een flinke kluif.

Voorinschrijving voor de Boekeldercrosscompetitie is mogelijk via de site: www.ava70.nl . Maar ook op de wedstrijddag zelf kan er vanaf 12.00 uur worden ingeschreven. De inschrijfkosten bij voorinschrijving bedragen voor de 1 en 2 kilometer € 2,50. De Senioren betalen € 4,00  per keer. Inschrijving op de wedstrijddag zelf kost 1 euro extra.

Doe je mee? Vraag dan ook even of je ouders kunnen rijden; we kunnen dan om 12.00 samen vertrekken vanaf Archeus (en het rijden verdelen over de 4 zaterdagen).  Er is een trainer aanwezig voor de warming up.

Graag horen we wie er meedoen; wil je dit laten weten aan Nicole; nijmeijer@planet.nl of een appje naar 0644884425. VOOR 1 november graag.