Successen in cross weekend

Daphne wint Pingelloop Haaksbergen.

Het MILA team van Archeus is in het weekend naar 2 wedstrijden gegaan. Zondag werd de Pingelloop in Haaksbergen gelopen. Het is de 1ste wedstrijd uit de Twentse crosscompetitie. Dat is een competitie van 6 wedstrijden in november/december in de regio Twente.

Daphne de Koning behaalde een  mooie overwinning bij de MB; 2800m in 11.48. Ze had een ruime voorsprong op de concurrentie en was hiermee ook sneller als alle A-meisjes.
Douwe Bentsink werd in zijn 1ste wedstrijd bij de JC gelijk 2de : 2800m in 10.51. Luke Hiddink werd in dezelfde race 5de bij de JC in 11.09. Maren de Koning werd  2de bij de MC. Ze werd met dezelfde tijd geklasseerd als de no 1. Tijd 1600m 5.34.
Dus Daphne, Maren, Douwe en Luke doen prima mee in het algemeen klassement van deze regionale competitie.

Mart Hallers werd in zijn 1ste cross wedstrijd als JD keurig 20de. Zijn tijd over de 1600m was: 6.19. Bij de jongens D ligt alles dicht bij elkaar, dus Mart kan nog zeker klimmen in het klassement. Petra Meinen liep bij de dames senioren naar een keurige 9de plaats in 26.05 op de 5600 meter. Dochter Zoë liep als minipupil al mee bij de meisjes pupillen C.  Ze behaalde een 4de plek in 3.06. Dinant Huurneman werd 6de bij de mannen. Zijn tijd op de 5,6km was 19.57.

Boekelder Cross Aalten

Zaterdag werd ook deelgenomen aan de traditionele Boekelder cross competitie in Aalten.
Daphne de Koning liep de 5km. Verleden jaar nog  winnares bij de meisjes op de 2km, mocht nu niet meer vanwege haar leeftijd deelnemen aan de 2km en liep de 5km. Het was niet de dag van Daphne. Ze eindigde als 12de in 23.48.  Maar ze revancheerde zich dus een dag later met een mooie overwinning in Haaksbergen.

De beide jongens C  die in Haakbergen vooraan meededen op de prijzen lieten zich in Aalten ook gelden. Douwe werd net in de eindsprint verlagen en werd keurig 4de terwijl Luke 5de werd op de 2 km. Hun tijden  7.43 en 7.55 over 2km. Beide haalden met deze tijden een forse hap af van hun tijden van verleden jaar op hetzelfde parcours. Luke was zelfs bijna 1 minuut sneller. Dus dit wordt nog spannende strijd voor het podium over 4 wedstrijden.

Overige uitslagen 2 km:
Cozja Hoffman: 9.07
Lara Putto: 9.09
Nadia de Jong: 10.45
Saskia de Jong: 10.51

Volgende week gaat het MILA team naar Losser voor de 2de wedstrijd in de Twentse cross competitie.