KroeseWevers wordt hoofdsponsor van Archeus

Jos Bongers van KroeseWevers (rechts) en Maurice Nijrolder van Archeus bij de nieuwe tijd- en temperatuurzuil op sportcomplex De Hunenbulten. Foto: Jan Ruesink

Accountants- en belastingadviesbureau KroeseWevers is hoofdsponsor geworden van Archeus. De vierjarige overeenkomst werd beklonken met de onthulling van een lichtzuil bij de entree van atletiekcomplex De Hunenbulten.

KroeseWevers was al topsponsor van Archeus en is sinds 2012 ook naamgever van de jaarlijkse crossloop van de atletiekclub in januari, komend jaar op zondag 15 januari. Ook die naamsverbinding is nu met drie jaar verlengd. Volgens directeur Jos Bongers van KroeseWevers Doetinchem wil het bedrijf met het hoofdsponsorschap zijn aanwezigheid en uitstraling in Winterswijk versterken. “Tot enkele jaren geleden hadden we een eigen kantoor in Winterswijk. Nu is alle dienstverlening voor de regio Achterhoek en Liemers geconcentreerd in Doetinchem, waar alle expertise vertegenwoordigd is. Winterswijk blijft voor ons een belangrijke plaats door de economische regiofunctie en de grote bedrijvigheid.”
KroeseWevers richt zich in haar dienstverlening op het (groot)midden- en kleinbedrijf. “We sponsoren in Winterswijk onder andere al de tennisvereniging. We ondersteunen sportverenigingen omdat we bewegen heel belangrijk vinden voor het fysieke en psychische welbevinden. En Archeus is een brede en laagdrempelige sportvereniging, waar iedereen gelijkwaardig met elkaar omgaat”, spreekt Bongers als trouw en fanatiek Archeus-lid uit eigen ervaring.

Voorzitter Maurice Nijrolder van de sponsorcommissie van Archeus is blij met de nieuwe verbintenis. “We kunnen bedrijven nu een pakket op maat aanbieden als hoofdsponsor, topsponsor of clubsponsor. De uitingen kunnen variëren van naamsverbinding aan een wedstrijd en reclameborden, tot narrow-casting, clubkleding en advertenties. We kunnen al die mogelijkheden precies afstemmen op de wens van elke sponsor om zo goed mogelijk in de spotlights te komen bij sporters en toeschouwers. De belangstelling voor lopen en atletiek zit sterk in de lift, zeker dankzij ons nieuwe complex en natuurlijk de successen van onder anderen Dafne Schippers. We merken gelukkig dat bedrijven daar graag bij willen aanhaken”.