Jeugd loopt in kou en mist warm voor atletiek

De deelnemers aan de jeugdatletiekdag met als derde van rechts vooraan de kersverse nationaal juniorenkampioen Marijke Esselink. Foto Wim Ruesink

De eerste vakantie-atletiekdag van Archeus , woensdag 18 februari, is succesvol verlopen. Maar liefst vijftig kinderen waren op het festijn afgekomen waarbij men kennis kon maken aan alle facetten van de atletiek. Jongens en meisjes van 6 t/m 16 begonnen om half 11 aan de dag waarbij men steeds onder begeleiding verschillende atletiekonderdelen beoefenen. Tussen de middag was er een lunch en bij de start van het middagprogramma begon zelfs het zonnetje te schijnen. Iedereen was enthousiast, mede door de grote inzet van leiders/trainers/ouders en oudere jeugdleden kan de club terug zien op een zeer geslaagde dag die zeker voor herhaling vatbaar is. Aan het eind van de dag werd de kersverse Nederlands Kampioen meerkamp Marijke Esselink in het zonnetje gezet vanwege haar pas behaalde juniorentitel en kreeg ze namens alle jeugd een leuk cadeau. Ter afsluiting werd er nog een groepsfoto gemaakt van de deelnemende jeugd aan deze dag, met Marijke op de voorgrond.

een fotoreportage van Wim Ruesink in ons foto-album hier