Jeugdleden blijven afreizen naar Apeldoorn

APELDOORN – De jeugdleden van Archeus blijven in februari afreizen naar Apeldoorn voor de diverse wedstrijden. Ook afgelopen weekend, tijdens het grote senioren NK indoor, was Archeus in de Omnisport-hal. Lieke Schurink en Dani en Luke Hiddink verschenen aan de start van de kidsruns.

Dani kon de 600 meter nog net niet onder de 3 minuten lopen; 3m05s. Lieke finishte na 2m42s. Luke was al na 2m22s weer over streep! “Voor Lieke was het een hele ervaring met al die atleten en supporters. Het was super georganiseerd”, aldus Dian, moeder van Lieke.

Aankomend weekend is Archeus weer aanwezig in Apeldoorn. Arthur Vuijk en Marijke Esselink doen mee aan het NK Junioren. Arthur doet mee aan de 60 meter sprint bij de Jongens B. Misschien zit er een nieuw clubrecord in. Marijke, onze kersvers Nederlands kampioene op de meerkamp, doet mee aan drie onderdelen. Net als Arthur de 60m sprint en daarnaast de 60 meter horden en kogelstoten. Ook dit keer is er voor haar kans op een medaille.