Geslaagde 1e pupillenwedstrijd in Winterswijk

Op 6 april was het de beurt aan Archeus om de 1e pupillenwedstrijd te organiseren voor het baanseizoen van 2019.
Maar liefst 154 pupillen uit Ede, Veenendaal, Aalten, Gendringen en natuurlijk Winterswijk gingen om 11.00 van start met een grote estafette van maar liefst 10 teams tegelijk.

Een prachtig gezicht om de jeugd van 6 tot 12 jaar elkaar te zien oppeppen. Daarna werd er polsstok gesprongen, horden gelopen, gesprint, kogel gestoten, gegooid en geslingerd.

In totaal 7 onderdelen, dus een flinke inspanning voor de jongste jeugd, dat er veel plezier in had. De wedstrijd werd rond 14.00u  afgesloten met “meters maken”, een afstandsloopje over 6 of 4 minuten.

Uiteindelijk lieten de uitslagen wel wat langer op zich wachten, maar het water(pr)ijsje maakte voor de atleten veel goed. Dank aan alle vrijwilligers bij de voorbereiding, op de baan en in de kantine die dit weer mogelijk gemaakt hebben!

De uitslagen zijn te vinden op  https://www.atletiek.nu/wedstrijd/main/28334/

Foto’s in het foto-album door Anita Boschman

Hier vind je  nog een foto-album van Gerben Olthof.
En foto’s op Flickr; foto-album

Drone foto’s door Jan Benner.