Twentse cross competitie 2018

3 overwinningen Archeus in Dinkelloop Losser

De Twentse cross competitie begon zondag in Losser met de Dinkelloop georganiseerd door AV Ipithos. Het is een pittig en gevarieerd parcours met veel los zand, heuveltjes en bospaden.
De MILA groep van Archeus was ruim vertegenwoordigd met 12 lopers en loopsters.
Bij de jongens junioren C liet de overall winnaar van verleden jaar Douwe Bentsink, er geen gras over groeien, nam gelijk soeverein de kop werd overtuigend 1ste (2,5km 9.48). Luke Hiddink ging goed mee en werd keurig 3de in 10.09.

Bij de meisjes B won Maren de Koning. Zij liep de 2,5km in 11.30.
De 3de overwinning kwam van de jongste deelnemer van Archeus Bart-Jan Pietersen. Hij liep naar zijn 1ste overwinning in zijn loop carrière en werd bij de jongens pupillen C (8jr) 1ste (1km in 5.25).

Ereplaatsen waren er verder voor Daphne de Koning, 2de bij de meisjes A, ook een 2de plaats voor Zoë Meinen bij de meisjes pupillen B (1km 5.27).
3de plaatsen waren voor Delany Reurink bij de jongens pupillen A (1km in 4.58) en Petra Meinen (10km in 50.52) bij de masters vrouwen. In dezelfde categorie werd Nicole Haarman 8ste in 54.57. Nadia de Jong werd 3de bij de meisjes D (1,5km in 7.15). Haar zus Saskia liep naar een 6de plaats in 7.34 en Dani Hiddink werd 9de in 8.07.

Anouk Schreus liep na divers blessureleed haar 1ste wedstrijd in Archeus kleuren en liep zich op de 5km naar een prima top 10 klassering. Over 14 dagen is de 2de wedstrijd in Goor.