Douwe Bentsink wint voor tweede keer Bovenberg cross

Douwe en Luke

In Goor vond de tweede wedstrijd van de Twentse cross competitie plaats. Evenals verleden jaar, won Douwe Bentsink van AV Archeus met overmacht de cross bij de junioren C. Hij deed hiermee ook goede zaken voor het klassement. De titel verdediger staat na 2 races en twee overwinningen ruim aan kop. Luke Hiddink pakte een goede tweede plaats bij de C jongens, terwijl Ezra Somers in zijn eerste cross dit seizoen naar een keurige vierde plaats liep.

Maren de Koning (bij de meisjes B) en Bart Jan Pietersen (bij de pupillen jongens C) liepen ook naar hun tweede overwinning in deze competitie.

Andere ereplaatsen waren voor Daphne de Koning, 2de plaats meisjes A, Nadia de Jong 3de plaats meisjes D. Bij de meisjes D werd Emma de Koning 5de en Saskia de Jong 7de. Zoë Meinen pakte een 2de plaats bij de meisjes pupillen B, terwijl moeder Petra Meinen een 3de plaats overall bemachtigde bij de vrouwen, maar het was een 2de plaats bij de masters vrouwen 35+.

Succes in het eindklassement was er ook in Aalten bij de Boekeldercross competitie. Bart Jan Pietersen werd 3de in het eindklassement van de jongens 6-7 jaar. Liv Kolsté werd 3de in het klassement bij de meisjes 8-9 jaar. Anne Hovinga werd 2de bij de meisjes 14-15 jaar.

Ook bij de senioren was er succes voor de Archeus atleten. Terwijl Lars Duistermaat de laatste race op de 5km als 1ste over de meet kwam, pakte Marcel Bos een keurige 3de plaats in het eindklassement op de 10km bij de mannen 40+. Bij de mannen 60+ ging Bertus Sessink met de eindoverwinning aan de haal.