Archeus grossiert in podiumplekken in Dortmund

DORTMUND (D) –  Een internationale krachtmeting in het Duitse Dortmund leverde dit weekend veel podiumplekken en clubrecords op voor de junioren van Archeus. De succesvolle dag voor de Winterswijkse atleten werd afgesloten met 4x goud, 1x zilver, 2x brons en maar liefst zeven clubrecords.

Bijna aan het einde van het indoorseizoen reisden afgelopen zondagmorgen (8 maart) vijf Archeus B- en C-junioren af naar het jaarlijkse indoortoernooi in het Ruhrgebied. De junioren konden zich daar meten in een veld met  Polen, Tsjechen, Hongaren, Zweden, Belgen, andere Nederlanders en natuurlijk veel Duitsers.

Nienke Wijenberg werd vierde bij het verspringen, haalde een nieuw PR bij het kogelststoten (8.96m) en evenaarde haar PR op hoogspringen (1.45m), goed voor een tweede plek. Marijke Esselink sleepte twee eerste plekken in de wacht, bij het kogelstoten (13.06m) en het verspringen (5.26m, CR) Marijke  haalde zilver op de 200m in een knap CR (26.49). Pleun Grevers was eveneens goed voor twee eerste plaatsen, op de 60m sprint (8.14sec, CR) en verspringen (4.89m, PR) waarnaast ze nog een derde plek en CR liep op de 800m (2.32.00m). De jongens lieten dit niet op zich zitten;  Jesse Nijmeijer haalde op de 800m een derde plek in een nieuw CR (2.25.72m), terwijl ook Arthur Vuijk als kersverse Archeus-atleet opnieuw twee CR’s wist te lopen op zowel de 200m (25.50sec) als de 60m sprint (7.77 sec). Top prestaties waarmee de atleten het baanseizoen met vertrouwen tegemoet mogen zien.