Ook in Apeldoorn en Enschede sneuvelen records bij bosjes

Niet alleen in Dortmund, ook in Enschede en Apeldoorn sneuvelden afgelopen weekend meerdere persoonlijke en clubrecords.
In de Enschedese Diekmanhal deed Femke voor het eerst mee met de pupillen C en maakte grote indruk door meteen tweede te worden bij het hoogspringen; 85cm hoog maar liefst. Jasper en Tom waren de andere pupillen (A2). Samen werkten ze rustig de onderdelen af en presteerden goed op hoog; allebei 1 meter voor beide een pr. Kogel en de 60 meter verliepen voorspoedig. Dewi, Lara, Dion en Gijs deden voor het eerst bij de junioren mee. Dat was even schrikken voor de horden hoogte, maar de meiden lieten zich niet afschrikken en gingen er voortvarend overheen; klasse. Op kogel haalden ze allebei een pr en deze evenaarden ze op hoog. Dion, Niek en Gijs deden bij de junioren D mee; Niek had zijn eerste wedstrijd en presteerde goed. Zijn eerste twee worpen bij kogel raakten de 4 meter net niet, maar na wat overleg werd in de derde worp alles overtroffen 4.45. Bij de sprint had hij een fantastisch snelle start. Gijs sprong een goede 1.05 en raakte bij kogel ook bijna de 4 meter, een goede verbetering. Dion had al eens meegedaan onder een andere naam door in te vallen, maar kon nu eindelijk pr’s neerzetten. Dat deed hij vol overgave; de halve finale bereikte hij op de 60meter en op de horden bereikte hij zelfs de finale; die liep hij met allemaal 2e jaars D jongens; erg knap als eerstejaars. De C meiden Daphne, Dieuwertje, Noeke en Tess begonnen om half 2 en zetten goede resultaten neer op hoog en kogel met goede tips van aspirant coach Dieuwertje. Ook 60 meter werd goed afgerond, net geen finale plaatsen. Op de 60m horden werden eveneens pr’s gelopen door deze fanatieke dames.
In Apeldoorn was het een officieel spektakel; de NK voor pupillen. Maar liefst 5 atleten zijn gaan proeven aan dit avontuur. Bij de deur naar de warming-up ruimte werden de pupillen overgeleverd aan de organisatie. Een strak geregisseerd programma. Ezra en Luke, pupillen A2 liepen een top 60m resp 9.99 en 10.13. Op ver sprong Ezra 3.89, heel knap, maar kwam daarbij helaas weer op zijn zere, net uit het gips, arm terecht. Luke werd 6e op de 600. De zusjes van deze jongens, Nina en Dani presteerden eveneens super op de 40 meter. Bij hoog haalden ze allebei 75 cm, bij ver zat Nina over de 2 meter en Dani er net onder, op de 600meter draaiden ze de rollen om. Eerlijk verdeeld. Cozja presteerde ondanks het zenuwachtig zijn heel goed; 4e op de 600meter in haar serie.

Super, dank aan alle ouders voor het meerijden en supporter zijn. Op naar de stedenwedstrijden voor nieuwe pr’s. De atleten hebben er van genoten om hun eigen prestatie te kunnen verbeteren of dat ze toch over die horden zijn gegaan.