Archeus goed vertegenwoordigd op Dag van de Atletiek

adamrobmoniqueOp zaterdag 21 maart reisden in alle vroegte maar liefst tien leden van Archeus af richting Papendal voor de jaarlijkse dag van de Atletiek. Het werd weer een inspirerende dag met een veelvoud aan workshops. Dienke Nijboer en Marion Hogeboom hadden keuzes gemaakt voor workshops over vrijwilligers, van cruciaal belang voor elke club. Jan Jaap Beeks koos als atletiektrainer voor technische workshops over core-stability en polsstokhoogspringen en Jorien Mengerink en Wilco Jansen hadden keuzes gemaakt vanuit hun rol bij de training van de Atletiek4You groep. Samen met Nicole Nijmeijer richtten ze zich o.a. op de toegankelijkheid van onze club voor iedereen (ook minder validen). Gé te Koppele en Harry Grevers doken de bestuurlijke hoek in rond sponsoring, verzekering en beleid voor behoud junioren.

Tot slot was er een speciale rol voor onze twee clubambassadeurs Rob te Brummelstroete en Monique Wieskamp, die samen met andere clubambassadeurs uit het hele land een workshop volgden over het traject naar de EK atletiek 2016 in Amsterdam. Daar hoorde uiteraard een warme knuffel bij van Adam, de mascotte van dit mooie evenement waar we ook binnen de club nog meer over gaan horen.

Tussen de middag waren er voor iedereen leuke sessies; zo was er voor jeugd de kans had om sprintles te volgen bij onze landelijke trots Dafne Schippers, en gaf Nadine Visser als jong talent uitleg wat het inhoudt om als 17-jarige van je club te verhuizen naar Papendal. Al met al heel veel keuzemogelijkheden, waarbij we met de Archeus-delegatie vanuit allerlei hoeken van de vereniging vertegenwoordigd waren.

dagvdatletiek2015-600x337