Zonnige eerste competitiewedstrijd in Hengelo

baanhengelo15HENGELO – Een Archeus-team van C-junioren deed op 18 april mee aan de eerste competitiewedstrijd van 2015. Extra spannend voor de helft van het team, want naast de ervaren Margot, Pleun en Dieuwertje was het voor Lisa, Daphne en Olivia hun eerste atletiekwedstrijd ooit. Daar was weinig van te merken trouwens. De 4x80m estafette sloten de meiden al meteen winnend in hun serie af. Aansluitend behaalde Lisa met hoogspringen een heel knap PR met maar liefst 1.45m, en dat al na een half jaar atletiek!

Daphne en Olivia debuteerden bij de 80m horden, en wisten beide al heel knap de lange rij hekjes te halen. Dieuwertje en Olivia deden hun best op discus, een onderdeel dat op dit moment wat minder kan worden getraind bij Archeus vanwege de aanleg van de baan. Ondertussen liep Margot een gedurfde 1000m in de kopgroep, maar kwam op het eind net nog wat energie te kort om onder haar eigen pr (3.16.88) te lopen.

Tot slot liepen Daphne en Pleun de 80m sprint; voor Daphne de eerste keer en dus een PR, Pleun liep met een PR van 10.46 als snelste van het hele veld. Een leuke en geslaagde dag voor het competitieteam en een mooie ervaring in een echt atletiekstadion. De individuele resultaten volgen op de website.