Zonnige 1e Kroese Wevers Trackmeeting 2023

De 1e Trackmeeting* van Archeus in 2023 vond op vrijdagavond 14 april plaats onder een lekker voorjaarsavondzonnetje.

Deelnemers uit de wijde regio (tot o.a. Deventer en Rijssen) kwamen naar Winterswijk om te zien hoe ze er persoonlijk voor staan zo aan het begin van het baanseizoen. Onder een gemoedelijk sfeertje met lekkere muziek deed ieder zijn of haar best, onder aanmoedigingen van publiek en andere atleten.

De onderdelen waren de loopafstanden 100, 200, 800, 1500 en 3000m. De lichte tegenwind was helaas niet gunstig voor de sprintafstanden, maar op de langere afstanden werden meerdere PR’s, clubrecords en maar liefst 9 baanrecords neergezet. Zo zette Gerard Wieringa bij de masters M70 op de 3.000m een mooie 14.39 neer, goed voor een club- en baanrecord!

* Een “trackmeeting” is eigenlijk geen wedstrijd met een podium of medailles. Zoals de naam al zegt is het vooral een “ontmoeting” van atleten, die inschrijven op een bepaald onderdeel. De sfeer is dan ook gemoedelijk, het gaat om je eigen prestatie. Veel atleten komen om te zien hoe ze er voor staan, het PR aan te scherpen, en ook om een officieel geldig wedstrijdresultaat te kunnen noteren voor bijvoorbeeld een latere kwalificering (zoals een NK).