Steeple wedstrijd Barendrecht

Donderdag 1 juni gingen 3 atleten van de Mila groep naar een nationale steeple wedstrijd in Barendrecht.

Er was de afgelopen weken al regelmatig getraind op dit mooie, doch wel specifieke onderdeel. Voor Luke Hiddink en Maren de Koning was dit hun 1ste wedstrijd op de steeple. Ze deden prima mee in het veld en kwamen beiden met een clubrecord weer terug in Winterswijk.
Luke klokte op de 1000mSC JD een goede 3.48.37.
Maren kwam op de 1500mSC MC tot 6.11.27. Een prima 1ste optreden op dit specifieke onderdeel dus.

Na zus Maren, kwam Daphne in actie. Er was een zeer sterk deelnemersveld (bijna NK waardig). Er was zelfs een limiet poging voor deelname aan de EJOF, teken dat het dus behoorlijk hard ging. Na een onfortuinlijke val in de 1ste passage van de waterbak (door contact met andere atlete), herstelde ze zich goed en klokte net boven de 8 min; 8.02.56.
Een kleine 4sec boven haar PR en CR, maar de race was verder goed.

Daphne kan zich nu verder voorbereiden op het NK jeugd wat eind deze maand plaats vind in Vught. Daar komt ze op 2 onderdelen uit, de 3000m en de 2000m SC.