Regen aan PR’s tijdens 2e avondwedstrijd bij AVA’70

Vrijdagavond 2 september reisde een groep van bijna 30 Archeus atleten en diverse ouders en juryleden af naar het verre Aalten om deel te nemen aan de 2e editie van het nieuwe Achterhoekse Avond Atletiek, of zoals AVA’70 het had gedoopt “All Comers Meet”.

Achterhoekse Avond Atletiek Aalten 2 september

Foto: Sjoerd Boom

De bedoeling van deze wedstrijden is om het vooral laagdrempelig en gezellig te houden, zodat elk niveau kan deelnemen. Hetzij om je pr’s eens wat aan te scherpen, of gewoon eens een nieuw onderdeel te proberen.

Waar de eerste editie in juni bij Archeus al 50 liefhebbers trok, werd AVA’70 nu verrast door ruim 100 deelnemers. Duidelijk voorziet deze opzet dus wel in een behoefte in de regio. Dat de drukte leidde tot wat uitloop in het schema mocht de pret niet drukken; het werd een leuke avond met een regen aan pr’s voor bijna iedereen van Archeus, en zelfs een paar cr’s (clubrecords)

Vanuit Archeus werd deelgenomen door een mooie grote groep D- en C- junioren, 3 B-junioren en 4 masters/senioren. De uitslagen zijn te vinden op https://www.atletiek.nu/wedstrijd/uitslagen/7338/

Foto’s zijn te vinden op de website van AVA’70  / Geert Wevers