Netl NK cross

MILA atleten Douwe en Luke deden namens Archeus mee aan het NK cross, altijd de afsluiting van het cross seizoen in Nederland.

Ze liepen mee in de categorie U18 (dit is de nieuwe benaming van de Jongens B). Na successen in de regio met ereplaatsen in de Twentse cross competitie was dit een wedstrijd van andere orde. Maar wil je groeien als atleet, dan is deelname aan dit soort wedstrijden bijna een must, maar het is ook mooi om te ervaren hoe de top loopt in jouw categorie.

Het parcours was een NK waardig cross parcours met een klim vol mul zand, gevolgd door een lange strook met mul zand en veel, heel veel modder. De afstand was 6km, ook langer dan de races in de regio.

Douwe behaalde een voortreffelijke 17de plaats in een sterk veld met alle top junioren aan de start. Hij liep de 6km in 23.23.
Luke had helaas een mindere dag, net op een NK, maar hij verweerde zich goed in de race en liep naar beste kunnen. Tijd 26.10.

Al met al een mooie ervaring om op topniveau te racen.