Mooi eindejaarsslot van MILA-atleten

Op oudejaarsdag was de 5e wedstrijd in de strijd van de Twentse cross competitie. De MILA-groep greep de gelegenheid aan om het jaar 2017 een mooi einde te bezorgen en om goede motivatie te tanken voor een succesvol 2018.

De wedstrijd was in Almelo. Door de regen van de laatste dagen was het crossparcours in een dermate slechte staat dat van ‘mooie looptijden’ absoluut geen sprake kon zijn. Door wat heuveltjes in het parcours werd het nog zwaarder. Er waren diverse valpartijen, schoenen die in de modder bleven steken en tot overmaat van ramp klopte van de tijdwaarneming, ondanks chips, ook nog niets.

Maar Archeus bleef gelukkig op de been en behaalde goede klasseringen. Douwe Bentsink won zijn 2e wedstrijd in de competitie met Luke Hiddink op een mooie 3e plaats bij de jongens C. Douwe verstevigde hiermee zijn leidende positie in het klassement.

Luke deed met zijn 3 de plaats ook goede zaken voor het totaal eindklassement. Bij de meisjes C werd Maren de Koning 2e . Ook Maren kan bij de top 3 in het eindklassement eindigen met nog 1 wedstrijd te gaan. Jesse Nijmeijer werd bij de jongens A 3e . Het zal van de laatste wedstrijd afhangen of hij op het podium komt bij de totaal einduitslag.

Mart Hallers, junior D, bezig met zijn 1e crossseizoen liep weer degelijk. Door de chaotische organisatie is nu nog niet bekend hoeveel hij geworden is, maar hij liep een goede race. Petra Meinen liep bij de dames de 10 km. Zelfs bij de senioren was de gemiddelde km tijd 1 minuut langzamer dan normaal. Maar ook Petra liep, gelukkig zonder valpartijen een goede wedstrijd. Uitslag helaas ook nog niet bekend.

De laatste wedstrijd is 7 januari in Enschede bij het Rutbeek. Dan wordt ook de eindstand van de competitie bepaald.