Marijke haalt limiet jeugd Olympisch festival

AMSTERDAM – Marijke Esselink heeft gisteren, Hemelvaartsdag, de limiet gehaald voor het EYOF, het Europees Jeugd Olympisch Festival in Tbilisi, Georgie (26 juli-1 aug.). Marijke liep in Amsterdam de 100 meter horden in een supersnelle 14.18, tweehonderdste onder de limiet voor uitzending naar het toernooi. De Meddose was voor de strijd om een plek al geregeld op de atletiekbaan te vinden, samen met het trainersduo Honza en Tess Valenta.
In Epe en onlangs in Utrecht deed ze eerder al een poging om het limiet te halen. Op beide wedstrijden lukte dat net niet.
Samen hebben ze puntjes op de i gezet en dat werd in Amsterdam beloond. Ze ging er als een haas vandoor met in haar kielzog Emma Oosterwegel die er voor zorgde dat Marijke flink opgejaagd werd.
Marijke liet de klok stil staan op 14.18. Nu is het afwachten op de uitnodiging om mee te kunnen gaan naar Georgië. Na 28 juni zal ze het zeker weten of zij de atleet is die Nederland mag vertegenwoordigen.
Niet alleen de horden ging gisteren voortvarend. Marijke behaalde ook een nieuw clubrecord op het hoogspringen.
Uiteindelijk behaalde ze het zilver met de zelfde hoogte als de nummer 1. Beiden sprongen 1.67.