Maartse buien deren lopers Archeus niet

Het  coronaproof hardloopevenement Running 4 ALL Challenge bracht zaterdag niet alleen tientallen lopers op de been, maar leverde ook veel geld voor goede doelen op.

Het door de Winterswijkse atletiekvereniging av Archeus georganiseerde evenement bracht van 6.00 ‘s morgens tot 21.00 uur ‘s avonds 30 lopers op de been uit o.a. Ruurlo, Groenlo, Braamt en natuurlijk Winterswijk. Hardlopers en wandelaars hadden de keuze om vanuit hun eigen huis drie verschillende afstanden binnen een uur te lopen. De uitdaging was om dit zo vaak mogelijk op de dag te herhalen, waarbij 15 rondes het maximum was. Nadat om 5.50 uur de gezamenlijke online warming-up  begon, ging een ieder om 6.00 uur van start.

Diverse lopers lieten zich sponsoren voor goede doelen, zo liepen Hermien te Grotenhuis en Wessel Gerritsen maar liefst ruim 1561,75  euro bij elkaar voor de Stichting Ruby and Rose. (website)

Ondanks de wat mindere weersomstandigheden met een enkele maartse bui was de loopvreugde groot. “Groepstrainingen en wedstrijden missen we al heel lang, dan is zo’n evenement als vandaag een genot. Door de Zoom meeting en de speciale app die voor het evenement waren opgezet “ontmoette je toch je mededeelnemers”, aldus een van de loopsters.

Net voor 21.00 uur waren de laatste lopers weer thuis van hun allerlaatste rondje. Een speciale digitale wedstrijdcommissie hield alles bij. Deze maakte aan het eind van de dag ook bekend dat de titel van Archeus Laatste Loper bij de mannen op de 6,7 kilometer naar Ferdi Ubbing ging.

Gisteren was het verloop van het evenement via de facebookpagina van Archeus te volgen. Via live verslaglegging konden de verrichtingen van de lopers worden bekeken. Een compilatie van foto’s gemaakt door de deelnemers vindt u hieronder. Meer beeldmateriaal, geschoten door de razende reporters, zal samen met diverse verslagen, nog worden toegevoegd. De overige uitslagen volgen de komende dagen vindt u hier op deze website.