Geslaagde racerunner clinic

Zaterdagmorgen 11 mei om 10 uur was er een bijzondere activiteit bij Archeus. De gemeente Winterswijk (Werkgroep Sport) en de Rotaryclub overhandigden elk een cheque van € 2.350,- voor de aanschaf van twee racerunners.
Na de officiële opening door Alexander Tempels van ‘Achterhoek in Beweging’ werden de betreffende cheques overhandigd door wethouder Elvira Schepers namens de Gemeente en Wout van de Berg namens de Rotaryclub. Daarna ging het gezelschap de baan op voor een try-out met de racerunners.

Sommige kinderen hadden al eerder kennis gemaakt met de racerunners, maar voor enkelen was deze eerste keer meteen een grandioze ervaring. De blijdschap straalde van de gezichten van deze kinderen en hun ouders.
Ook was de Winterswijkse Uitdaging (Wuh) aanwezig voor een try-out met Duo Fietsen. Hier werd door veel belangstellenden gebruik van gemaakt.

Lijkt racerunnen je wat en wil je een keer vrijblijvend een training kijken of meedoen? Dat kan; iedere Dinsdag van 18.30-19.30 uur traint de atletiek4you. (A4Y) Alle leeftijden zijn welkom.  Voor informatie kan contact worden opgenomen met De trainers van A4Y via A4Y@av-Archeus.nl of via Nicole Nijmeijer-Haarman: 06-44884425.  Nicole is initiatiefnemer en promotor van dit racerunner initiatief.

Korte video impressies:

En op facebook een video van RTV Slingeland: https://m.facebook.com/watch/?v=424051891720981&_rdr