Gerard Tebroke memorial loop

De Gerard Tebroke memorialloop zaterdagavond 18 mei in Aalten zag een aantal Archeus-deelnemers voorbijkomen. Op de 10 kilometer deden Sandra Wassink, Lars Duistermaat en Geert Onstenk mee namens Archeus.

Voor Lars Duistermaat was dit de eerste wedstrijd na de marathon van Enschede en het was even aftasten hoe hij er voor zou staan. Met een eindtijd van 35:21 liep hij knap naar plek 11 in een sterk deelnemersveld.

De dameswedstrijd beloofde een spannende strijd te worden tussen Sandra Wassink en Julia Kang. Tot 4 kilometer lag Sandra op de eerste plek maar bij het ingaan van de derde ronde moest ze haar meerdere erkennen in Julia. Tijdens het resteerde deel van de wedstrijd zag ze Julia langzaam bij haar weg lopen en werd ze uiteindelijk knap 2e in een tijd van 42:38.

Geert Onstenk liep naar een verdienstelijke 44:45.

Tijdens de 10 kilometer kwam de zon er ineens door waardoor het stekend warm werd en bij alle lopers zag je na zo’n 4 kilometer het tempo in elkaar zakken. Gezien de omstandigheden is er dan toch wel knap gelopen.

Op de 5 kilometer deden Petra Meijnen, Thomas Konings, Ferdi Ubbing en Gijs Vrieze mee namens Archeus.

Thomas Konings zag een goede trainingsperiode bekroond worden met een sterk optreden wat hem uiteindelijk de derde plek opleverde. In de laatste meters moest hij plek 2 afstaan aan Dennis Lankveld maar met 17:28 kan hij terug kijken op een geslaagd optreden.

Ferdi Ubbing hoopte vooraf om lang met Thomas Konings mee te kunnen lopen maar de weersomstandigheden speelde hem parten waardoor hij al vroeg in de wedstrijd moest lossen en de wedstrijd in zijn eigen tempo heeft uitgelopen. Met een eindtijd van 19 minuten en plek 13 mag hij best tevreden zijn.

Petra Meijnen had zich als doel gesteld om lekker te lopen en pakte goed uit, ze liep in een mooi constant tempo naar een knappe 22:48, goed voor plek 6.

Gijs Vrieze ging “vreemd” door bij de business run bij Meerdink Juwelier mee te lopen. Met een tijd van 21:36 op dit parcours is hij op weg om dit najaar op de 5 kilometer onder de 20 minuten te duiken.