Generale repetitie Special Olympics bij AV Archeus succesvol verlopen

“Let the games begin…” zo werden afgelopen zaterdag de Special Olympics Regionale Spelen geopend bij atletiekvereniging Archeus, nadat de sporters eerst de officiële opening hadden bijgewoond bij SV Grol.

Sportcomplex “de Hunenbulten” was die dag het sportieve strijdtoneel op atletiekgebied voor atleten met een verstandelijke beperking uit de provincies Limburg, Gelderland en Overijssel. De ochtend stond in het teken van divisioning, om uit te maken wie er tegen elkaar in de finales zouden uitkomen. Deelnemers worden naar prestatieniveau ingedeeld in categorieën (divisioning), binnen deze categorie wordt er om de medailles gestreden. Dit zorgt ervoor dat elke wedstrijd een eerlijke en gelijkwaardige strijd is en dat iedere sporter (ongeacht niveau) zijn succesbeleving kan hebben.

De sporters kwamen uit op de onderdelen 100m en 200m, kogelstoten of softbalwerpen en verspringen (regulier of uit stand). Na de spannende finales konden alle atleten hun gewonnen prijs ophalen. De prijsuitreikingen werd gedaan door wethouder Rik Gommers, waarbij er alleen maar winnaars waren.

Na de vlaggenparade waarbij de atleten nog een ereronde liepen werden zij tot slot getrakteerd op een optreden van de hiphop-groep van Penta, die onlangs nog Nederlands kampioen was geworden.

Het was een fantastische dag met deze bijzondere atleten. Samen met alle aanwezige vrijwilligers hebben we een heel mooi evenement neer kunnen zetten. De sporters hebben genoten en een spannende strijd geleverd om de medailles en de directeur Sport van de Special Olympics kijkt uit naar de samenwerking volgend jaar wanneer we de Nationale Spelen mogen organiseren. Een mooier compliment kunnen we als vereniging niet krijgen.

Volgend jaar mogen we weer de atletiekonderdelen verzorgen, nu voor de Special Olympics Nationale Spelen Achterhoek 2018. Deze zullen plaatsvinden van 8-10 juni 2018.

Voor het volledige fotoverslag van Mark Heister kijk bij de foto’s.