Gelderse talenten actief op baan Archeus

WINTERSWIJK – Atletiektalenten uit heel Gelderland hebben zaterdag in Winterswijk het meerkampseizoen op de baan geopend. Voor Archeus was het de eerste grote wedstrijd, waaraan 165 CD-junioren (12 tot 15 jaar) uit onder meer Arnhem, Wageningen, Apeldoorn, Doetinchem, Aalten en Winterswijk meestreden. De hele dag door werden loopnummers en technische onderdelen als kogelstoten, speerwerpen, discuswerpen, verspringen en hoogspringen afgewerkt.

Hoewel de stevige frisse noordwestenwind van invloed was op de prestaties, zetten toch veel atleten nieuwe persoonlijke records neer. Bij de organiserende thuisvereniging waren de uitschieters Lara Putto, die bij de meisjes C vijfde werd in het eindklassement, Elisanne Buunk (zevende) en Dewi Nijrolder (achtste). Lara Putto scoorde op de 600m een goede tijd van 2.00.44 en werd daarmee derde. Bij de jongens D werd Douwe Bentsink na een goede race vijfde op de 600m in 1.58.62.
De stedenwedstrijd was ook een geslaagde vuurdoop voor Ronald de Rooy van Archeus, die afgelopen week slaagde voor zijn examen als wedstrijdleider.

Uitslagen op : https://www.atletiek.nu/wedstrijd/uitslagen/10685/

Foto’s op de fotopagina