Info evenement

• Bergrun (7,6 km): 11:45 uur
  • Inschrijven

Bergrun – 15 oktober 2023

De Bergrun wordt in 2023 gehouden op 15 oktober. De vertrouwde uitdagende loop op de voormalige Winterswijkse vuilnisbelt zal weer het toneel van een mooie cross worden.

Vragen over de Bergrun kun je stellen aan: bergrun@av-archeus.nl

Start van de 7,6km in 2019

De voormalige vuilnisbelt aan de Eekelerweg in Winterswijk is op zondag 15 oktober voor de 19e keer het strijdtoneel van de Bergrun van Archeus. De prestatieloop staat bekend om zijn uitdagende parcours over de 23 meter hoge bult achter vrijetijdsmarkt Obelink. Daarmee is het een unieke beproeving voor zowel recreanten als wedstrijdlopers, die normaal hun rondjes op het vlakke afwerken.

Er zijn meerdere afstanden, voor zowel de liefhebbers als de doorgewinterde wedstrijdlopers. De kortere run over ruim 3 kilometer telt twee beklimmingen en is goed te doen voor de gemiddelde recreant. De lange run telt vijf beklimmingen. De jeugd tot en met 12 jaar gaat één keer de berg af en weer op. Na afloop krijgt iedere deelnemer een herinnering.

Programma Bergrun, zondag 15 oktober 2023

9.45 uur 900m voor kinderen t/m 12 jaar (korte ronde met één beklimming

10.00 uur 1,6 km voor kinderen (t/m 12 jaar) (één beklimming)

10.45 uur 3,1 km (twee beklimmingen)

11.45 uur 7,6 km (vijf beklimmingen)

Voorinschrijven kan vanaf heden tot donderdag 12 oktober 18.00 uur via inschrijven.nl. (zie kader links op deze pagina) Na-inschrijven ter plekke kan uitsluitend met pin-betaling. Kosten 1,6 km en 3,1 km: 5,00 euro, 7,6 km: 7,00 euro.
Op de dag zelf is er mogelijkheid tot na-inschrijving! We brengen dan € 1,00 per onderdeel extra in rekening. Betalen alleen mogelijk met PIN – pas, dus NIET CONTANT.

Start en finish zijn bovenop de oude vuilnisbelt aan de Eekelerweg. Er is geen omkleedgelegenheid op deze locatie. Er is wel een toilet en EHBO en tijdens de run zijn er bekers water. Parkeren kan op de extra parkeerplaats van Obelink aan de Eekelerweg. Toegang via de afslag Obelink aan de Misterweg 179. Volg dan de borden.

Plattegrond van de wedstrijd locatie