Engbergenloop Gendringen

16 februari was de Engbergenloop te Gendringen. De wedstrijd was meetellend voor de Achterhoek cross competitie.  Door storm Dennis werd echter de 5 en de 10km afgelast i.v.m. mogelijk gevaar voor de lopers in het bos Engbergen.

Wat wel doorging waren de diverse korte jeugdlopen. Archeus was erbij met de onlangs opgerichte Kidsrunning groep. Voor de momenteel uit 5 lopers bestaande groep was dit hun eerste gezamenlijke wedstrijd. Leuk was dat alle ouders er waren om hun kinderen te ondersteunen.

Hoewel het resultaat niet het belangrijkste is in deze fase van sport/atletiek, lopen ze toch zo hard mogelijk voor een goed resultaat. En in de race finishten ze allemaal bij de 1ste 10 in hun leeftijdscategorie. De afstand was 1200 meter.

Twan Roerdink, nog maar pas lid van Archeus, liep gelijk vanaf de start mee in de kopgroep en liep in zijn 1ste wedstrijd gelijk naar het podium en werd 3de. Liam Prinsen liep ook goed mee en werd 6de op korte afstand van Twan. Bij de meisjes werd Zoë Meinen 5de, Nine Kwerreveld 6de en Liv Kolsté 9de.

Het was een geslaagde zondag ochtend voor de Runningkids en trainer en ouders konden mooi genieten van de spontaniteit en onbevangenheid van deze nog jonge lopers.

Nine Kwerreveld bracht ook haar grote neef mee, Zoltin.

Hij komt in Winterswijk wonen binnenkort. Hij doet aan wielrennen, maar vindt lopen ook leuk om erbij te doen. Dat deed hij niet verkeerd. Hij moest starten op de 3km en liep gelijk naar een 1ste plaats in de categorie onder 15 jaar. Dus hopelijk komt hij ook bij de MILA-groep meetrainen binnenkort.