Douwe Bentsink bekroont sterk seizoen met zilver op NK

Archeus-atleet Douwe Bentsink is zondag in Amersfoort op de NK voor junioren onder de 18 jaar tweede geworden op de 2000 meter steeplechase.  De 17-jarige Winterswijker finishte de sterk bezette hindernissenloop in een nieuw clubrecord van 6.35.50, goed voor zilver. Zijn clubgenoot Luke Hiddink werd in dezelfde race knap tiende in 8.02.13.
Douwe liep al na één ronde op medaillekoers achter de koploper Falco Aarts uit Maastricht en stond die plaats in de resterende vier omlopen niet meer af aan de concurrentie. Met zijn zilveren race werd de Archeus-atleet ook definitief tweede op de nationale jaarranglijst voor zijn leeftijdscategorie. Voor Douwe was het een prachtige bekroning van zijn sterke baanseizoen, waarin hij onder meer de junioren-clubrecords op de 1500 en 3000 meter scherper stelde. Met die tijden nestelde hij zich eveneens in de top 15 van Nederland onder de achttien jaar.