Boekelder cross 2018

Het atletiek cross seizoen begint traditioneel in november met de Boekelder cross lopen in Aalten. Een serie van 4 wedstrijden waarvan er 3 mee tellen voor de einduitslag.
Archeus was dit jaar goed vertegenwoordigd met 35 leden. En dat verdeelt over alle categorieën van jong tot oud. De jongste was 6 jaar en er was een 60+ lid die de schoenen aantrok voor 15 km.

Hoewel het pas de 1ste omloop is, staan er al een aantal op een goede positie. Bij de jongens 6-7 jaar werd Bart-Jan Pietersen 3de; bij de meisjes 8-9 jaar gaan Liv Kolsté (4de) en Zoë Meinen(5de) zich bemoeien met de podiumplaatsen in deze competitie.
Bij de 2 km zijn er ook goede uitgangsposities voor Delany Reurink, Nadia en Saskia de Jong. Alle 3 finishten ze in de top 10 in hun categorie. Bij de meisjes 14-15 jaar liep Anne Hovinga naar een keurige 2de plaats.

Bij de senioren en masters waren ook goede uitslagen te noteren. Lars Duistermaat werd 2de op de 15km senioren, Bertus Sessink werd 1ste bij de masters 60+ op de 15km.
Op de 10km tenslotte liepen Marcel Bos (5de) en Arjan Onnink (7de) zich ook in de top 10.

Alle uitslagen en tijden staan op: my1.raceresult.com
Volgende week zaterdag 10 november is de 2de omloop.

Foto’s vindt je op de foto pagina.