Blije gezichten  op Trackmeeting Archeus

Ze lieten er geen gras over laten groeien, zodra de regering aangekondigde dat er binnenkort weer wedstrijden mochten worden georganiseerd zette de baanwedstrijdcommissie van Archeus meteen de wedstrijdagenda op. De eerste wedstrijd was de 3e Kroese Wevers Trackmeeting, een soort officiële instuifwedstrijd, op donderdagavond 8 juli.

Vanuit meer dan 25 verenigingen, van Groningen tot regio Den Haag kwamen atleten naar de baan in Winterswijk, en ook enkele oosterburen schreven zich in om zichzelf eindelijk weer eens te meten in een echte officiële atletiekwedstrijd. “Geen druk, gewoon weer eens lekker kijken hoe ik er voor sta qua vorm” vertelde één van de atleten van a.v. PEC uit Zwolle.

Vele PR’s sneuvelden, zo liep de groep jonge atleten uit Zevenaar zelfs allemaal een PR bij de officiële, elektronisch gemeten afstanden. Er kon worden deelgenomen aan sprintafstanden van 100 en 200 m, middellange afstanden van 800 en 1500 m of tot slot de 3000 m. De wedstrijd trapte al vroeg in de avond af met de 400 m voor de wheelers, waar atleten op een zogenaamde racerunner of A-linker aan konden meedoen. Voor deze groep deelnemers worden bij Archeus elke dinsdag ook leuke trainingen verzorgd, en ook hier zag je na wat spanning bij de start ook de blije gezichten na weer een mooie prestatie.

Ook het feit dat de kantine weer open mocht droeg bij aan de ontspannen sfeer, en nodigde atleten uit om eens een kijkje in het clubgebouw te nemen. Een atleet uit Twente verbaasde zich over de mooie accommodatie met krachtruimte: “Zo hebben we het bij ons echt niet voor elkaar”.

De organisatie kijkt tevreden terug op de wedstrijd, en hoopt dat nieuwe coronamaatregelen voorlopig even geen roet in het eten gooien. Er staan nog een paar andere atletiekwedstrijden op het programma, zie ook de kalender op de website van Archeus.

20210708 Uitslagen 3e Kroese Wevers Trackmeeting