Archeus maakt flitsende start in 2015

thomas-zieuwent

Prijsuitreiking in Zieuwent met Thomas in het midden

WINTERSWIJK – Op verschillende plekken in de Achterhoek én in het Duitse Dortmund is Archeus het jaar 2015 goed begonnen; op sportief én muzikaal gebied. Op muzikaal gebied presteerden voorzitter Harry Grevers en Leon ten Elshof prima. In Dortmund werden enkele clubrecords verbroken door de de jeugdleden (daarover in een ander bericht meer).

Thomas Konings en Tom Baak wonnen de Nieuwjaarslopen bij RKZVC in Zieuwent en FC Trias in Winterswijk. Thomas won de 10 km over de kerkpaden van Zieuwent in een tijd van 37m43s. Thomas: “Het was af en toe glibberig, maar het was een mooie run.”
Tom deed 35m13s over de 9 km rondom sportpark ’t Huitinkveld van Trias. Tom: “Lekker gelopen. Een mooie opmaat voor aanstaand weekend, de KroeseWevers Cross.”
Bij Trias waren nog meer leden Archeus-leden aanwezig. Ewout ten Pas, ook nog lid van Trias, liep de 9 km in 37m48s. Rob te Brummelstroete volbracht de afstand in 42m26s
Bertus Sessink was met een seconde net binnen de 47 minuten binnen.
Op de korte afstand (4,5 km) finishte Daphne de Koning na 24m22s en daarmee tweede bij de (jonge) dames. Regien Belksma kwam na 28m14s over de middellijn van het hoofdveld. Liesbeth Schroer begeleidde de jongens van Trias D1 en kwam na 32m01s over de streep.

Dinant Huurneman (aspirant-lid) won in Beltrum de lange recreantenrun van de survival. Hij was na 23 km met 62 hindernissen in 2u31m15s (!) zelfs nog anderhalve minuut sneller dan eerste competitie-deelnemer. Jelle Bosch deed mee aan de halve run en finishte na 2u51m27s (14 km)

De Maestro’s van Archeus, Harry en Leon, stonden als dirigent voor het orkest van de KWOV. Beide gaan ze naar de finale eind april! Gé Oonk van de muziekcommissie van het Volksfeest is de derde finalist. Harry scoorde 27 punten, Leon 26 en Gé 22.

Harry: “Als je eenmaal op de bok staat vergeet je de zaal en ben je echt met het orkest bezig. Dirigeren is best pittig, maar gelukkig laat het orkest je niet bij elk foutje zakken.”
Leon: “Het ging best goed voor iemand die geen noten kan lezen. Ik doe het echt op gevoel. Het was een eer.” Harry denkt te weten waarom hij en Leon naar de finale zijn gegaan: “Atleten kunnen kennelijk goed maat houden.”